facebook
twitter
youtube
mail
+38 044 290 29 10
+38 044 290 29 19

Пора змінити гру: роль традиційних і соціальних медіа у поширенні знань та сприянні поведінковим змінам для припинення туберкульозу

Продовжуємо серію публікацій за матеріалами роботи 52 -й глобальної конференції з питань легеневого здоров’я The Union, в роботі якої взяли участь експерти LHSI.

Цього разу говоримо про сесію з питань соціальних та поведінкових стратегій комунікації для припинення туберкульозу.

У попередні роки LHSI брала участь у роботі над компонентом «комунікація» гранту R7 Глобального Фонду з туберкульозу, де вона була фасилітатором експертної групи у розробці національної стратегії комунікації для боротьби з туберкульозом в Україні. Нову національну Стратегію адвокації, комунікації та соціальної мобілізації (АКСМ) в галузі контролю над туберкульозом можна побачити на сайті МОЗ.

Сесія розпочалася з презентації з Індії про комерційний медіа ринок. Саме він став піонером у розумінні поведінки споживачів та як викликати позитивні зміни у поведінці щодо його продуктів та послуг серед цільових споживачів. Міжнародні проекти часто дотримувалися подібного погляду на уразливі групи населення як на бенефіціарів, споживачів. Але зараз час змінювати гру. Комунікаційні підходи в проектах міжнародного розвитку мають стати настільки ж універсальними та орієнтованими на ринок, як і їх комерційні аналоги, перш ніж досягти таких же ефективних результатів.

Дискусію продовжило обговорення про те, як не варто нехтувати роллю соціальних медіа у популяризації медичної інформації. Сьогодні багато людей, особливо молодь, постійно користуються соціальними мережами, тому в них потрібно більш активно розміщувати інформацію, щоб залучати пацієнтів до медичних комунікацій. Особливо відкриті соціальні мережі для обговорення делікатних тем з власного здоров’я, пошуку інших людей та створення груп за інтересами. У регіоні Східної Європи та Центральної Азії вже створено багато груп соціальних медіа, таких як групи «TB Community», «ВЕЦА ТБ», «TBpeopleUkraine» у Facebook, або «Fighting AIDS, Tuberculosis and Malaria» у LinkedIn» та багато інших.

Останній доповідач зосередився на ролі мистецтва та кіно у боротьбі з туберкульозом. Під час дискусії деякі учасники звернули увагу на те, що ресурс під назвою Аудіопедія не завжди дозволяє безкоштовно завантажувати відео.

Цікаво, що на вебсайті Facebook-групи TBPeople Ukraine тепер можна отримати доступ до відео про туберкульоз, створеного проектом USAID українською мовою. Відео можна переглянути тут.

Підводячи підсумок, слід сказати, що інформаційні відеоролики можуть бути потужним інструментом інформування та поширення знань про туберкульоз та його симптоми серед широкого кола населення. Вони можуть бути використані щоб донести інформацію до груп підвищеного ризику захворіти на ТБ.

Цікаві посилання на інформаційні матеріали, що вироблені LHSI, можна знайти тут.

МГО «Соціальні ініціативи з охорони праці та здоров’я»
+38 044 290 29 10
+38 044 290 29 19
Всі матеріали на сайті захищені
згідно законодавства України